Uczniowie klasy 8 Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Dębogórzu uczestniczą w nietypowych zajęciach – uczą się właściwie rozpoznawać i oswajać różne emocje, znakomicie się przy tym bawiąc. Wszystko za sprawą projektu kulturalno-oświatowego „koMOCje POZYTYWNIE” realizowanego przez Fundację Przytulny Domek przy dofinansowaniu Instytutu Kultury Miejskiej oraz przy wsparciu dyrekcji i grona pedagogicznego ZSP w Dębogórzu.   

Bez wątpienia jest ciekawie. Warsztaty o komunikacji, emocjach, myśleniu pozytywnym, mocy marzeń, empatii – odpowiadają na potrzeby młodego pokolenia, w dużej części uzależnionego od telefonów komórkowych i laptopów. Młodzi ludzie próbują odpowiedzieć na pytania Kim jestem, uczą się wyrażać swoje emocje i potrzeby, a także komunikować z drugim człowiekiem, uczestniczą w zajęciach parateatralnych i artystycznych.

– W dzisiejszym świecie nawet dorośli mają ogromne problemy, by być sobą, autentycznym wobec samego siebie i swojego otoczenia – zauważa Justyna Sudzik, pomysłodawca, koordynator projektu i prezes Fundacji Przytulny Domek. – Ciągle za czymś gonimy, zapominając o tym, co najważniejsze. Zapominamy o sobie samym i drugim człowieku; nie pamiętamy, że istnieje coś takiego jak intuicja, empatia oraz odpowiedzialność za słowa. Świat nie będzie lepszy, jeśli naszych dzieci nie nauczymy tego wszystkiego. Dlatego uważam, że takie warsztaty są bardzo potrzebne.

 Cykl warsztatów jest realizowany właśnie przez Justynę Sudzik, psycholog Monikę Wittmann oraz teatrologa dr Karola Dettlaffa, we współpracy z nauczycielami szkoły w Dębogórzu. Spotkanie kończące projekt zaplanowano w gościnnych progach kosakowskiej Biblioteki Publicznej w środę, 16 października.

Projekt realizowany jest w ramach Programu Narodowego Centrum Kultury Bardzo Młoda Kultura 2019-2021. Operatorem Programu w województwie pomorskim jest Instytut Kultury Miejskiej, instytucja kultury Miasta Gdańska.