Dnia 15 marca br. odbyły się konsultacje społeczne dotyczące projektu koncepcyjnego obwodnicy Pierwoszyna. W trakcie spotkania mieszkańcy naszej gminy mogli zabrać głos w dyskusji poprzez czat udostępniony wszystkim zalogowanym uczestnikom.
Wszystkim zainteresowanym uczestnikom dziękujemy za udział w konsultacjach. Oczekujemy na wyrażenie opinii co do preferowanego przez Państwa wariantu do 25 marca br. Można je składać w formie papierowej w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Gminy Kosakowo, a także drogą elektroniczną na adres e-mail: obwodnica@kosakowo.pl
Poniżej przedstawiamy link do video z odbytych konsultacji społecznych.
Przypomnijmy, iż projektowana droga omija istniejące zabudowania w Pierwoszynie od strony zachodniej. Opracowanie analizuje warianty dla planowanej drogi „Obwodnicy Pierwoszyna”. Docelowo planowana ulica ma skierować ruch tranzytowy występujący na terenie Gminy Kosakowo poza obszar zabudowany miejscowości Pierwoszyno.
W ramach opracowania zaprojektowano drogę podzieloną na odcinki A-B, B-C, C-D, D-E (z oznaczeniami na planie orientacyjnym ). Zaplanowano 4 warianty przebiegu trasy projektowanej drogi. Istotne różnice pomiędzy poszczególnymi wariantami stanowią odcinki drogi A-B-C-D. Natomiast odcinek D-E jest taki sam we wszystkich wariantach.
W ramach opracowania zaprojektowano drogę łączącą planowaną do rozbudowy do przekroju 2/2 ulicę Derdowskiego z istniejącą jednojezdniową ulicą Gdyńską w miejscowości Mosty. Od południa projektowaną drogę dowiązano do koncepcji docelowego układu ulicy Derdowskiego.
Poniżej przedstawiono zestawienie odcinków dróg i skrzyżowań w poszczególnych wariantach:
Wariant 1
Całkowita długość planowanego odcinka drogi w wariancie 1 wynosi – 2.52 km
Odcinek A-B (WARIANT 1)
- Kategoria drogi – Droga powiatowa
- Klasa techniczna drogi – Zbiorcza (Z)
- Prędkość projektowa 60 km/h
- Przekrój drogi 2/2, chodnik, ścieżka rowerowa
- Szerokość jezdni 7,0 m
- Szerokość chodnika 1,5 m
- Szerokość ścieżki rowerowej 3,5 m
- Szerokość pasa rozdziału 3,0 m
- Długość odcinka ok. 620 m
Na długości odcinka A-B zaprojektowano dwa skrzyżowania zwykłe z przedłużeniem ulic Narcyzowej i Fiołkowej oraz wlotami na potrzeby obsługi komunikacyjnej planowanej linii kolejowej. Istniejącą ulicę Żeromskiego od strony południowej planuje się zakończyć placem do zawracania.
W rejonie ul. Fiołkowej przewidziano dwa parkingi dla samochodów osobowych.
Odcinek B-D (WARIANT 1)
- Kategoria drogi – Droga wojewódzka
- Klasa techniczna drogi – Główna (G)
- Prędkość projektowa 60 km/h
- Przekrój drogi 1/2, chodnik, ścieżka rowerowa
- Szerokość jezdni 7,0 m
- Szerokość chodnika 1,5 m
- Szerokość ścieżki rowerowej 2,0 m
- Długość odcinka ok. 1000m
Na długości odcinka B-D przewidziano skrzyżowanie z planowaną drogą dojazdową wg MPZP
Odcinek D-E (WARIANT 1)
- Kategoria drogi – Droga powiatowa
- Klasa techniczna drogi – Zbiorcza (Z)
- Prędkość projektowa 50 km/h
- Przekrój drogi 1/2, chodnik, ścieżka rowerowa
- Szerokość jezdni 7,0 m
- Szerokość chodnika 1,5 m
- Szerokość ścieżki rowerowej 2,0 m
- Długość odcinka ok. 895 m
Projektowane odcinki Obwodnicy Pierwoszyna powiązano ze sobą za pomocą skrzyżowań o następujących parametrach:
Skrzyżowanie A (WARIANT 1) (łączy rozbudowaną ul. Derdowskiego z odcinkiem A-B)
- Typ skrzyżowania rondo (małe, dwupasowe)
- Liczba wlotów 3
- Średnica zewnętrzna ronda 40 m
- Średnica wyspy środkowej 20 m
- Szerokość jezdni 9,5 m
- Szerokość pierścienia 0,5 m
Na skrzyżowaniu A zaprojektowano również wlot do istniejącej ul. Żeromskiego.
Skrzyżowanie B (WARIANT 1) (na połączeniu odcinków A-B, B-D, ul. Żeromskiego i ul. Chrzanowskiego)
- skrzyżowania rondo (małe, dwupasowe)
- Liczba wlotów 4
- Średnica zewnętrzna ronda 40 m
- Średnica wyspy środkowej 20 m
- Szerokość jezdni 9,5 m
- Szerokość pierścienia 0,5 m
Na skrzyżowaniu B zaprojektowano również wloty do istniejącej ul. Żeromskiego i ul. Chrzanowskiego. Istniejące rondo, łączące ul. Żeromskiego z ul. Chrzanowskiego przeznaczono do likwidacji.
Skrzyżowanie D (WARIANT 1) (na połączeniu odcinków B-D i D-E)
- Typ skrzyżowania rondo (małe, jednopasowe)
- Liczba wlotów 4
- Średnica zewnętrzna ronda 30 m
- Średnica wyspy środkowej 12 m
- Szerokość jezdni 6,0 m
- Szerokość pierścienia 3,0 m
Na skrzyżowaniu D zaprojektowano również 2 wloty do istniejącej ulicy Rumskiej (DW 100).
Skrzyżowanie E (WARIANT 1) (na połączeniu odcinka D-E i ul. Gdyńskiej)
- Typ skrzyżowania zwykłe (skanalizowane)
- Liczba wlotów 3
- Szerokość pasów ruchu 3,5 m
- Pas do skrętu w lewo:
- Odcinek zmiany pasa ruchu 20 m
- Odcinek zwalniania 25 m
- Odcinek akumulacji 20 m
W obrębie skrzyżowania zaprojektowano powiązanie ul. Gdyńskiej z ul. Wiązową. Wzdłuż ulicy planuje się lokalizację miejsc postojowych w układzie prostopadłym do jezdni.
Wariant 2
Całkowita długość planowanego odcinka drogi w wariancie 2 wynosi – 2.58 km
Odcinek A-C (WARIANT 2)
- Kategoria drogi – Droga powiatowa
- Klasa techniczna drogi – Zbiorcza (Z)
- Prędkość projektowa 60 km/h
- Przekrój drogi 2/2, chodnik, ścieżka rowerowa
- Szerokość jezdni 7,0 m
- Szerokość chodnika 1,5 m
- Szerokość ścieżki rowerowej 3,5 m
- Szerokość pasa rozdziału 3,0 m
Długość odcinka ok. 745 m
Na długości odcinka A-C zaprojektowano dwa skrzyżowania zwykłe z przedłużeniem ulic Narcyzowej i Fiołkowej oraz wlotami na potrzeby obsługi komunikacyjnej planowanej linii kolejowej. Istniejącą ulicę Żeromskiego od strony południowej planuje się zakończyć placem do zawracania.
W rejonie ul. Fiołkowej przewidziano dwa parkingi dla samochodów osobowych.
Odcinek C-D (WARIANT 2)
- Kategoria drogi – Droga wojewódzka
- Klasa techniczna drogi – Główna (G)
- Prędkość projektowa 60 km/h
- Przekrój drogi 1/2, chodnik, ścieżka rowerowa
- Szerokość jezdni 7,0 m
- Szerokość chodnika 1,5 m
- Szerokość ścieżki rowerowej 2,0 m
- Długość odcinka ok. 935 m
Na długości odcinka B-D przewidziano skrzyżowanie z planowaną drogą dojazdową wg MPZP
Odcinek D-E (WARIANT 2)
- Kategoria drogi – Droga powiatowa
- Klasa techniczna drogi – Zbiorcza (Z)
- Prędkość projektowa 50 km/h
- Przekrój drogi 1/2, chodnik, ścieżka rowerowa
- Szerokość jezdni 7,0 m
- Szerokość chodnika 1,5 m
- Szerokość ścieżki rowerowej 2,0 m
- Długość odcinka ok. 895
Skrzyżowanie A (WARIANT 2) (łączy rozbudowaną ul. Derdowskiego z odcinkiem A-C)
- Typ skrzyżowania rondo (małe, dwupasowe)
- Liczba wlotów 3
- Średnica zewnętrzna ronda 40 m
- Średnica wyspy środkowej 20 m
- Szerokość jezdni 9,5 m
- Szerokość pierścienia 0,5 m
Na skrzyżowaniu A zaprojektowano również wlot do istniejącej ul. Żeromskiego.
Skrzyżowanie C (WARIANT 2) (na połączeniu odcinków A-C, C-D, ul. Żeromskiego i ul. Chrzanowskiego )
- Typ skrzyżowania rondo (małe, dwupasowe)
- Liczba wlotów 4
- Średnica zewnętrzna ronda 40 m
- Średnica wyspy środkowej 20 m
- Szerokość jezdni 9,5 m
- Szerokość pierścienia 0,5 m
Na skrzyżowaniu C zaprojektowano również wloty do istniejącej ul. Żeromskiego i ul. Chrzanowskiego. Istniejące rondo, łączące ul. Żeromskiego z ul. Chrzanowskiego przeznaczono do likwidacji.
Skrzyżowanie D (WARIANT 2) (na połączeniu odcinków C-D i D-E)
- Typ skrzyżowania rondo (małe, jednopasowe)
- Liczba wlotów 4
- Średnica zewnętrzna ronda 30 m
- Średnica wyspy środkowej 12 m
- Szerokość jezdni 6,0 m
- Szerokość pierścienia 3,0 m
Na skrzyżowaniu D zaprojektowano również 2 wloty do istniejącej ulicy Rumskiej (DW 100).
Skrzyżowanie E (WARIANT 2) (na połączeniu odcinka D-E i ul. Gdyńskiej)
- Typ skrzyżowania zwykłe (skanalizowane)
- Liczba wlotów 3
- Szerokość pasów ruchu 3,5 m
- Pas do skrętu w lewo:
- Odcinek zmiany pasa ruchu 20 m
- Odcinek zwalniania 25 m
- Odcinek akumulacji 20 m
W obrębie skrzyżowania zaprojektowano powiązanie ul. Gdyńskiej z ul. Wiązową. Wzdłuż ulicy planuje się lokalizację miejsc postojowych w układzie prostopadłym do jezdni.
Wariant 3
Całkowita długość planowanego odcinka drogi w wariancie 3 wynosi – 2.59 km
Odcinek A-B (WARIANT 3)
- Kategoria drogi – Droga powiatowa
- Klasa techniczna drogi – Zbiorcza (Z)
- Prędkość projektowa 60 km/h
- Przekrój drogi 2/2, chodnik, ścieżka rowerowa
- Szerokość jezdni 7,0 m
- Szerokość chodnika 1,5 m
- Szerokość ścieżki rowerowej 3,5 m
- Szerokość pasa rozdziału 3,0 m
- Długość odcinka ok. 585 m
Na długości odcinka A-B zaprojektowano dwa skrzyżowania zwykłe z przedłużeniem ulic Narcyzowej i Fiołkowej oraz wlotami na potrzeby obsługi komunikacyjnej planowanej linii kolejowej. Istniejącą ulicę Żeromskiego od strony południowej planuje się zakończyć placem do zawracania.
W rejonie ul. Fiołkowej przewidziano dwa parkingi dla samochodów osobowych.
Odcinek B-C (WARIANT 3)
- Kategoria drogi – Droga wojewódzka
- Klasa techniczna drogi – Główna (G)
- Prędkość projektowa 60 km/h
- Przekrój drogi 1/2, chodnik, ścieżka rowerowa
- Szerokość jezdni 7,0 m
- Szerokość chodnika 1,5 m
- Szerokość ścieżki rowerowej 3,5 m
- Długość odcinka ok. 215m
Odcinek C-D (WARIANT 3)
- Kategoria drogi – Droga wojewódzka
- Klasa techniczna drogi – Główna (G)
- Prędkość projektowa 60 km/h
- Przekrój drogi 1/2, chodnik, ścieżka rowerowa
- Szerokość jezdni 6,5 – 7,0 m
- Szerokość chodnika 1,5 m
- Szerokość ścieżki rowerowej 3,5 m
- Długość odcinka ok. 890m
Na długości odcinka C-D przewidziano skrzyżowanie z planowaną drogą dojazdową wg MPZP
Odcinek D-E (WARIANT 3)
- Kategoria drogi – Droga powiatowa
- Klasa techniczna drogi – Zbiorcza (Z)
- Prędkość projektowa 50 km/h
- Przekrój drogi 1/2, chodnik, ścieżka rowerowa
- Szerokość jezdni 7,0 m
- Szerokość chodnika 1,5 m
- Szerokość ścieżki rowerowej 2,0 m
- Długość odcinka ok. 895 m
Projektowane odcinki Obwodnicy Pierwoszyna powiązano ze sobą za pomocą skrzyżowań o następujących parametrach:
Skrzyżowanie A (WARIANT 3) (łączy rozbudowaną ul. Derdowskiego z odcinkiem A-B)
- Typ skrzyżowania rondo (małe, dwupasowe)
- Liczba wlotów 3
- Średnica zewnętrzna ronda 40 m
- Średnica wyspy środkowej 20 m
- Szerokość jezdni 9,5 m
- Szerokość pierścienia 0,5 m
Na skrzyżowaniu A zaprojektowano również wlot do istniejącej ul. Żeromskiego.
Skrzyżowanie B (WARIANT 3) (na połączeniu odcinków A-B, B-C i ul. Chrzanowskiego )
- Typ skrzyżowania rondo (małe, dwupasowe)
- Liczba wlotów 4
- Średnica zewnętrzna ronda 40 m
- Średnica wyspy środkowej 20 m
- Szerokość jezdni 9,5 m
- Szerokość pierścienia 0,5 m
Na skrzyżowaniu B zaprojektowano również wloty do istniejącej ul. Chrzanowskiego. Istniejące rondo, łączące ul. Żeromskiego z ul. Chrzanowskiego przeznaczono do likwidacji.
Skrzyżowanie C (WARIANT 3) (na połączeniu odcinków B-C i C-D I ul. Żeromskiego)
- Typ skrzyżowania rondo (małe, jednopasowe)
- Liczba wlotów 4
- Średnica zewnętrzna ronda 30 m
- Średnica wyspy środkowej 12 m
- Szerokość jezdni 6,0 m
- Szerokość pierścienia 3,0 m
Skrzyżowanie D (WARIANT 3) (na połączeniu odcinków B-D i D-E)
- Typ skrzyżowania rondo (małe, jednopasowe)
- Liczba wlotów 4
- Średnica zewnętrzna ronda 30 m
- Średnica wyspy środkowej 12 m
- Szerokość jezdni 6,0 m
- Szerokość pierścienia 3,0 m
Na skrzyżowaniu D zaprojektowano również 2 wloty do istniejącej ulicy Rumskiej (DW 100).
Skrzyżowanie E (WARIANT 3) (na połączeniu odcinka D-E i ul. Gdyńskiej)
- Typ skrzyżowania zwykłe (skanalizowane)
- Liczba wlotów 3
- Szerokość pasów ruchu 3,5 m
- Pas do skrętu w lewo:
- Odcinek zmiany pasa ruchu 20 m
- Odcinek zwalniania 25 m
- Odcinek akumulacji 20 m
W obrębie skrzyżowania zaprojektowano powiązanie ul. Gdyńskiej z ul. Wiązową. Wzdłuż ulicy planuje się lokalizację miejsc postojowych w układzie prostopadłym do jezdni.
Wariant 4
Całkowita długość planowanego odcinka drogi w wariancie 4 wynosi – 2.91 km
Odcinek A-B (WARIANT 4)
- Kategoria drogi – Droga powiatowa
- Klasa techniczna drogi – Zbiorcza (Z)
- Prędkość projektowa 60 km/h
- Przekrój drogi 2/2, chodnik, ścieżka rowerowa
- Szerokość jezdni 7,0 m
- Szerokość chodnika 1,5 m
- Szerokość ścieżki rowerowej 3,5 m
- Szerokość pasa rozdziału 3,0 m
- Długość odcinka ok. 600 m
Na długości odcinka A-B zaprojektowano dwa skrzyżowania zwykłe z przedłużeniem ulic Narcyzowej i Fiołkowej oraz wlotami na potrzeby obsługi komunikacyjnej planowanej linii kolejowej. Istniejącą ulicę Żeromskiego od strony południowej planuje się zakończyć placem do zawracania.
W rejonie ul. Fiołkowej przewidziano dwa parkingi dla samochodów osobowych.
Odcinek B-C (WARIANT 4)
- Kategoria drogi – Droga wojewódzka
- Klasa techniczna drogi – Główna (G)
- Prędkość projektowa 60 km/h
- Przekrój drogi 2/2, chodnik, ścieżka rowerowa
- Szerokość jezdni 7,0 m
- Szerokość chodnika 1,5 m
- Szerokość ścieżki rowerowej 3,5 m
- Długość odcinka ok. 490 m
Na długości odcinka C-D przewidziano skrzyżowanie (na prawe skręty) z istniejącą ul. Niezapominajki.
Odcinek C-D (WARIANT 4)
- Kategoria drogi – Droga wojewódzka
- Klasa techniczna drogi – Główna (G)
- Prędkość projektowa 60 km/h
- Przekrój drogi 1/2, chodnik, ścieżka rowerowa
- Szerokość jezdni 7,0 m
- Szerokość chodnika 1,5 m
- Szerokość ścieżki rowerowej 3,5 m
- Długość odcinka ok. 920 m
Odcinek D-E (WARIANT 4)
- Kategoria drogi – Droga powiatowa
- Klasa techniczna drogi – Zbiorcza (Z)
- Prędkość projektowa 50 km/h
- Przekrój drogi 1/2, chodnik, ścieżka rowerowa
- Szerokość jezdni 7,0 m
- Szerokość chodnika 1,5 m
- Szerokość ścieżki rowerowej 2,0 m
- Długość odcinka ok. 895 m
Projektowane odcinki Obwodnicy Pierwoszyna powiązano ze sobą za pomocą skrzyżowań o następujących parametrach:
Skrzyżowanie A (WARIANT 4) (łączy rozbudowaną ul. Derdowskiego z odcinkiem A-B)
- Typ skrzyżowania rondo (małe, dwupasowe)
- Liczba wlotów 3
- Średnica zewnętrzna ronda 40 m
- Średnica wyspy środkowej 20 m
- Szerokość jezdni 9,5 m
- Szerokość pierścienia 0,5 m
Na skrzyżowaniu A zaprojektowano również wlot do istniejącej ul. Żeromskiego.
Skrzyżowanie B (WARIANT 4) (na połączeniu odcinków A-B, B-C i ul. Chrzanowskiego )
- Typ skrzyżowania rondo (małe, dwupasowe)
- Liczba wlotów 4
- Średnica zewnętrzna ronda 40 m
- Średnica wyspy środkowej 20 m
- Szerokość jezdni 9,5 m
- Szerokość pierścienia 0,5 m
Na skrzyżowaniu B zaprojektowano również wloty do istniejącej ul. Chrzanowskiego. Istniejące rondo, łączące ul. Żeromskiego z ul. Chrzanowskiego przeznaczono do likwidacji.
Skrzyżowanie C (WARIANT 4) (na połączeniu odcinków B-C i C-D I ul. Żeromskiego)
- Typ skrzyżowania rondo (małe, dwupasowe)
- Liczba wlotów 4
- Średnica zewnętrzna ronda 40 m
- Średnica wyspy środkowej 20 m
- Szerokość jezdni 9,5 m
- Szerokość pierścienia 0,5 m
Skrzyżowanie D (WARIANT 4) (na połączeniu odcinków B-D i D-E)
- Typ skrzyżowania rondo (małe, jednopasowe)
- Liczba wlotów 4
- Średnica zewnętrzna ronda 30 m
- Średnica wyspy środkowej 12 m
- Szerokość jezdni 6,0 m
- Szerokość pierścienia 3,0 m
Na skrzyżowaniu D zaprojektowano również 2 wloty do istniejącej ulicy Rumskiej (DW 100).
Skrzyżowanie E (WARIANT 3) (na połączeniu odcinka D-E i ul. Gdyńskiej)
- Typ skrzyżowania zwykłe (skanalizowane)
- Liczba wlotów 3
- Szerokość pasów ruchu 3,5 m
- Pas do skrętu w lewo:
- Odcinek zmiany pasa ruchu 20 m
- Odcinek zwalniania 25 m
- Odcinek akumulacji 20 m
W obrębie skrzyżowania zaprojektowano powiązanie ul. Gdyńskiej z ul. Wiązową. Wzdłuż ulicy planuje się lokalizację miejsc postojowych w układzie prostopadłym do jezdni.
Przewidywane rozwiązanie uporządkuje sposób zagospodarowania i odprowadzenia wód opadowych i roztopowych na terenie objętym inwestycją. Planuje się budowę sieci kanalizacji deszczowej w układzie grawitacyjnym.
Przewiduje się zrzut wód deszczowych z odcinka ul. Derdowskiego oraz początkowego odcinka Obwodnicy Pierwoszyna do planowanego zbiornika retencyjnego w granicach działki 120/5 w Kosakowie.
Wody opadowe z dalszej części odcinka A-B oraz fragmentu B-C, B-D, C-D przewiduje się sprowadzić kanałem deszczowym wzdłuż ul. Żeromskiego do istniejącego zbiornika retencyjnego otwartego na terenie Pierwoszyna zlokalizowanego na działce nr 32/2, 32/2 przy ul Kaszubskiej.
Dla dalszego odcinka drogi C-D oraz fragmentu drogi D-E planuje się zrzut wód opadowych do zbiornika na terenie działki nr 1182/1. Natomiast wody deszczowe z końcowego fragmentu odcinka D-E przewiduje się zrzucić do planowanego zbiornika retencyjnego z przelewem do studni chłonnych zlokalizowanych w rejonie ul. Gdyńskiej.
Przewiduje się wpusty deszczowe z osadnikami, włączone do układu przykanalikami poprzez studnie rewizyjne. Przed wprowadzeniem wód do odbiorników przewiduje się ich podczyszczanie w separatorze substancji ropopochodnych. Wymagane w Polsce, dopuszczalne stężenia zanieczyszczeń w ściekach opadowych odprowadzanych z zanieczyszczonych powierzchni szczelnych do odbiornika wynoszą do 100 mg/dm3 zawiesiny ogólnej i do 15 mg/dm3 substancji ropopochodnych. Po podczyszczeniu z substancji ropopochodnych woda czysta zostanie skierowana do odbiorników.
Link do map w pełnej rozdzielczości: TUTAJ